Translate

onsdag 6. mars 2013

Ugla på dop...

Alle ting jeg har sydd har vært fra fri fantasi, og det meste med noenlunde rette linjer. Før jul fikk jeg høstkatalogen fra Stoff & Stil dumpende ned i postkassen, og i den var det blant annet bilde av en søt uglebamse. Jeg falt så pladask for denne ugla at jeg var nødt til å bestille mønsteret. Fant ut at jeg skulle lage den i bursdagsgave til den ene sønnen til søskenebarnetmitt. Han er glad i bøker og slikt, så jeg kjøpte Den store dyreboka fra Aschehoug og gav han ugla med.

Denne ugla ble derimot ikke helt som den de hadde i Stoff & Stil heftet... Jeg hadde ikke kjøpt noen spesifikke stoffer til ugla og tok det jeg hadde fra før av. Hadde noe brunt til ører og bein. Så hadde jeg noe oransje fra alle min kjøkkenprosjekter til kroppen. I tillegg hadde jeg fått et stilig sort stoff med prikker i oransje, rødt ol. fra bestemor som ble magen, arma og ører. Til øynene fant jeg frem et grønt skimmerstoff jeg hadde fått en lit bit av for mange år siden.

Ellers så fulgte jeg oppskriften til punkt og prikke, men litt skeiv sying, kombinert med det at jeg aldri har sydd noe med buer, og aller mest ikke sydd noe som er klumpete og fylt med vatt, gav et litt skeivt preg på ugla.


Så da blei det altså litt lignende en ugle på dop... eller i hvertfall litt lettere demonisert ugle...


Man kan i hvertfall ikke si annet enn at ugla har sjarm... og bursdagsbarnet ble fornøyd, så da er alt bra :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar