Translate

mandag 11. mars 2013

Moods-duken

I desember lagde jeg en litt spesiell duk i julegave til min lillebror. Siden han er mann så ble mine vanlige blomster og lyse "jenteduker" litt feil. Så mammas ide var at jeg skulle lage en Moods of Norway inspirert duk.

Jeg valgte den siste biten jeg hadde igjen av det grå stoffet til veggbildet med ferdig tegnet mursteinsmønster. Så bestemte jeg meg for fargen grønn og kjøpte et stoff som passet til gråfargen. Jeg fant den klassiske traktoren på internett og skrev den ut i en størrelse som var mulig å sy på uten for mye klabb og babb.. Men jeg kunne jo ikke ha kun en traktor i et hjørne, og en i hvert hjørne ble ikke noe bra heller. Så jeg skrev ut de klassiske moods-bokstavene også og satt de i andre hjørne. Jeg kan love at traktoren ikke var den enkleste og applikere på, spesielt med maskin, men resultatet ble ikke så verst.



Duken ble jo riktig stilig, og jeg likte virkelig kombinasjonen av den grønne og mørke grå fargen.

I dag skal jeg på håndarbeidsklubb. Vi er noen fra jobb som bruker å møtes en gang i blant å skravle og strikke/hekle litt. Vurderte å ta med symaskin i dag, men den er ikke så lett å ha på fanget i sofaen :) Så tror jeg skal begynne med å pjone et par pulsvanter i dag.

God kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar