Translate

søndag 10. mars 2013

Dagens produksjon...

I dag har jeg hatt det så morsomt på syrommet.. Har laget to ulike ting.

Mamma spurte i går om jeg kunne lage henne en nålepute, så jeg kastet meg over det prosjektet med en gang i dag tidlig. Jeg har tidligere laget noen nåleputer av dette designet som jeg fant via sydet.no. Å mamma ville gjerne ha en lik en, bare litt mindre, og rosa :) Jeg hadde desverre ikke noen knapper som egentlig passet, jeg liker nemlig å ha to like, så jeg gjorde noen endringer på denne versjonen. Hadde den ensfarget på bunnen uten knapp. Så brukte jeg en meget spesiell, litt stor knapp som jeg bestilte på Stoff & Stil for en stund siden. Bestilte den kun fordi jeg synes den var litt kul :) Den er egentlig litt stor for den lille nåleputen, men resultatet ble ikke så verst alikavel.



I dag har jeg også lagt inn en ny bestilling på Stoff & stil. Har bestilt flere biter av bomulls lerret på 1m. Har også bestilt ulike trådfarger. Hver gang jeg bestiller på stoffogstil bruker jeg å bestille 2-3 ulike farger tråd for å bygge opp arsenalet. Det er alltid greit å ha ulike farger tilgjengelig for alle prosjekter. Det har bl.a. irritert meg flere ganger siste måneden at jeg ikke har grå tråd, så det bestilte jeg i dag. Bestilte også noen ulike fat quarters fordi det var så mange fine stoffer i boligkatalogen jeg fikk i januar. Å så bestilte jeg noe lin til å lage slike linposer jeg fant på Timotei sin side.

Har også laget en lignende pose i dag. Lotte spurte meg på fredag om jeg ville lage en pose hun kunne ha garn i når hun var på farting, så jeg brukte Timotei sin fremgangsmåte, bare i større skala.

Her er resultatet :)
























Så det var dagens produksjon. Slenger også med noen bilder av nåleputene jeg har laget tidligere.

Nålepute i julegave til mor et år :)

Den ene siden av Lottes retro nålepute.

Den andre siden av Lottes retro nålepute :)

















 Så da var min mestproduktive helg på lenge over, og jeg er klar for en ny arbeidsuke :)

2 kommentarer:

  1. SUPERT Silje! Posen blei kjempefin! :D Helt sånn som æ hadde tenkt. Og nåleputa mi e æ veldig gla i, den e så fin der den ligg i bokhylla :) Du e superflink å sy altså!

    Lotte

    SvarSlett
  2. Og jeg er minst like fornøyd med min nålepute Lotte :) selv om jeg ikke har fått prøvd den ennå. Men den var så yndig og søt <3

    SvarSlett