Translate

mandag 20. januar 2014

Julegaver 3: Putetrekk og lyslykt.


Da var det et innlegg til for å få med de siste julegavene. Til min lillebror, som ikke er så liten lenger, lagde jeg to putetrekk til å ha i "ny"sofaen han fikk før jul. Stoffet er kjøpt på Stoff og Stil og glidelåsene har jeg bestilt på eBay hos en britisk selger, de ble raskt sendt til Norge, og for en mye lavere pris som er vanlig i norske butikker. Jeg ble veldig fornøyd med trekkene selv og synes nesten resultatet så bedre ut enn hvis de var kjøpt på butikken :) Spesielt fornøyd ble jeg med glidelåsene, da jeg plutselig (litt sent ute her) oppdaget at det fulgte en glidelåsfot med til maskinen min. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har sett den før, men oppdagelsen gjorde glidelås til en mye enklere greie.





Den siste julegaven var en til lyslykt. Denne gikk til min bestemor og var årets englekvote, da hun samler på engler. Jeg gir henne alltid noe med engler hvert år til jul, f.eks. spisebrikke (tidligere innlegg), pyntefigurer, broderi, lys osv.



Å så tar jeg med noen bilder av en lyslykt jeg lagde før jul i bursdagsgave til mitt søskenbarn. Denne gav god julestemning, men mønsteret er universalt nok til at hun kan bruke den hele vinteren :)




God håndarbeidsuke videre!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar