Translate

søndag 20. oktober 2013

Linpose til Rummybrikker

Da er det vinter i Nord-Norge og man kan ha god samvittighet når man sitter inne på syrommet og ser ut på snøen :) Jeg har tatt meg noen fridager fra jobb, og har fortsatt 3 hele dager igjen til å slappe av forran symaskinen. Nå skulle jeg startet på julegaveproduksjonen, men har enda mange bestillinger og noen bursdagsgaver som skal være ferdig før jul. I går fikk jeg unna en bursdagsgave, og som vanlig helt i siste liten... Kun 2 timer før jeg skulle være i bursdag og enda med tid til å lage kaka jeg sku ha med :p


"Bursdagsbarnet" hadde ønsket seg en pose i spesifikke mål, men med full designfrihet. Posen skulle brukes til oppbevaring av brikker til spillet Rummy. Så da hentet jeg inspirasjonen fra bruksformålet og resultatet ble slikt...



Inni posen har jeg hadd sort stoff på den ene siden og rødt på den andre, for å matche utsiden.


Alle posene jeg har laget tidligere har vært større, så det var litt morsomt og lage en slik liten søt en. De ferdige målene ble ca. 17*24 cm, der de øverste 4 cm går bort i lukkingen. Det er så greit å lage disse posene fordi du kan variere størrelsen akkurat som du vil, og legge inn figurer eller lommer akkurat der man føler for det. Alle mulige måter å variere en enkel oppskrift. Jeg har sett en del på Timotei sin blogg, der jeg har hentet oppskriften fra, og hun har variert den på mange fine måter. Noen av posene har hun laget av å sette sammen flere små lapper, disse synes jeg er skjønne, og jeg skal nok prøve de ut en dag.

Da har jeg oppdatert spillelistene mine på Spotify, så nå er det bare å hive seg igang med arbeidslisten med liv og lyst, og god musikk :)


God håndarbeidsuke!





Nå har jeg registrert meg på Bloggurat.
Jeg har plassert min blogg i Tromsønorske bloggkart!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar