Translate

tirsdag 17. september 2013

Stoffer som inspirerer

Jeg har stoff i store og mindre biter, faktisk så mye at det snart kryper ut av syrommet, så da skulle man tro at jeg ikke trengte mer... Men enhver person som syr, strikker eller hekler kan fortelle deg at uansett hvor mye stoffbiter eller garn du har, så kan du alltids finne mer :) Derfor befinner jeg meg ofte på Symaskinbutikken på jekta, eller på stoffogstil.no på søken etter noe mer. Finner man rette stoffet kan det være inspirasjon til nydelige prosjekter.

For noen måneder siden fant jeg et slikt stoff, et sånt som gir inspirasjon. I hvertfall inspirerer det meg til å kun ønske å sy, hele tiden.. Å får en gangs skyld har jeg funnet ut at alt som syes med dette stoffet, det er mitt! Jeg syr ikke så mye til meg selv, men dette stoffet inspirer meg til akkurat det. Jeg lagde en pengebok for en stund siden som jeg ble passe fornøyd med, men hadde mye stoff til overs. Jeg har mye planer med resten, men orker ikke kun sitte å sy til meg selv, har jo en del bestillinger og andre prosjekter som må til innimellom.

På fredag når jeg kom hjem fra jobb hadde jeg 2 timer til vi sku pakke bilen å dra på hytta, og det var mer en nok å gjøre hjemme for å si det sånn. Derimot fikk jeg den følelsen med en gang jeg kom hjem, jeg må sy og jeg må lage meg selv noe mer. Så da ble det en clutchveske da, med litt annerledes design enn de andre. Jeg hadde et 18cm langt glidelås denne gangen, og i tillegg skulle jeg ha flere lommer i vesken. Derfor har jeg to skillevegger i vesken som gir meg tre separate lommer. Jeg har ikke avansert videre med glidelåslukking på de ulike lommene, men blir kanskje å gjøre noe likt etter hvert. Her er resultatet etter korte 1,5 timer på syrommet :)




Neste prosjekt med favorittstoffet mitt tror jeg blir ei kortmappe eller ei nøkkelknippe. Vi får se...

Er det noen andre av dere søm-entusiaster som har et inspirerende stoff? Noe dere bare må sy med?


God håndarbeidsuke!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar