Translate

tirsdag 6. mai 2014

Babyteppe og mer hobbyrom..

For noen uker siden fikk en venninne en liten gutt, og jeg måtte finne på en liten ting. Valget falt på et babyteppe. Jeg hadde lyst å lage et enkelt teppe (ingen quilting), men fortsatt mykt og godt. Jeg fant en kort engelsk oppskrift på internett, men har mistet linken.

Jeg klippet dobbelt lag av en fleecepledd i den størrelsen jeg ønsket teppet (75*90 cm), og så klippet jeg et bomullsstoff 4 cm større begge veier (75*94 cm). Vrangen av fleece-stoffet legges mot vrangen av bomullsstoffet, og så brettes bomullsstoffet en gang inntil fleecen, og så en gang til. Det siste man gjør er å sy en søm 0,5 cm fra kanten av bomullsstoffet, og vips var det ferdig!





I helgen var jeg på besøk hos mormor og hennes hobbyrom, der fant jeg en fin ide til mitt rom. Så nå har jeg tatt inn en CD/DVD-hylle med glassdør til oppbevaring av alle de små stoff-bitene. Jeg har også fått sortert de etter farger.





God håndarbeidsuke videre!

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar