Translate

torsdag 24. april 2014

Småprosjekter og oppfrisking av hobbyrom

Da er jeg ferdig med to mobiletui som var bestilt i januar/februar, godt å endelig komme seg litt ajour på to-do-listen :)

Et nesten sort etui med bånd slik at det kan henge rundt halsen, og det ble godt mottatt av pappa :)


Å så har jeg laget et vanlig mobiletui i friske farger til en kollega på jobben.


I tillegg har jeg fått prøvd ut en oppskrift jeg lenge har hatt lyst til å prøve. Fant denne oppskriften på hvordan man syr firkantede kurver, men etter å ha lest gjennom oppskriften skjønte jeg den ikke ordentlig, så da lot jeg den ligge. Jeg har mange ganger tenkt at jeg burde prøve ut oppskriften, men ikke tatt meg tid til det. For noen uker siden var det ei lita jente som fylte 6 år, og hun er svært glad i dyr, og i fargen rosa. Så da valgte jeg et skjønt rosa, litt stivt, stoff med sommerfugler på. Med dette sydde jeg en kurv hun kunne ha på rommet sitt. Etter hvert som jeg fulgte trinnene i oppskriften fant jeg ut at den ikke var vanskelig i det hele tatt. Så det blir nok garantert flere slike kurver etter hvert, blant annet tror jeg at jeg skal ha noen store kurver på hytta til oppbevaring.

Her er den rosa sommerfugl-kurven


I påsken hadde jeg også en liten oppfriskning av hobbyrommet. Arbeidsbordet mitt var nemlig skrudd fast i veggen og var litt for høyt. I tillegg var det rett fremfor vinduet, slik at når solen skinte ble jeg blendet av den hvite bordflaten. Vi bestemte derfor at bordet skulle vendes, men da trengte vi bordbein. Samboern var ute og snekret sammen noen stabile bordbein som jeg malte i samme hvitfarge som bordplaten, og denne gang fikk vi beina i korrekt høyde også :) Mitt andre påskeprosjekt var og få alt jeg trengte lett tilgjengelig når jeg sydde. Så da var jeg på biltema og handlet en verktøystavle, oppbevaringsbokser med magnetholder og grønn hammerlack. Verktøytavlen ser nå mye stiligere ut, fordi den ser ikke ut som en verktøystavle ;-) Å alt jeg trenger er på en eller annen måte festet på tavlen, enten med magnet eller i en av oppbevaringsboksene. Siden det er hull i tavlen er det også mulig å lage kroker for å feste ting i.



God håndarbeidsuke videre!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar