Translate

torsdag 3. april 2014

Penal til skolestart

Selv om det ikke var noen innlegg i hele februar og mars om håndarbeid, så har jeg ikke ligget på latsiden på syrommet. I tillegg til mobiletui produksjonen jeg viste frem i går, så har det vært en liten produksjon av penaler også.

For et år siden laget jeg et penal som jeg ble veldig fornøyd med, det hadde navn på den ene siden og en enkel figur på den andre siden. Penalet var raskt og lage når jeg skjønte prinsippet, og resultatet ble pent.

Så når min guddatter fylte 6år i år fant jeg ut at penal til høstens skolestart var en bra gave. Min guddatter er svært glad i fargene rosa og lilla, spesielt i kombinasjon sammen, så det var jo klare fargevalg. Siden jeg håper at penalet holder noen år måtte jeg satse på en figur som ikke er knyttet til alder, med andre ord, jeg holdt meg unna Hello Kitty :) Oppskriften jeg brukte sist hadde jeg skrevet ned, men hadde dessverre skrevet ned noen feile mål. Når jeg oppdaget dette måtte jeg improvisere, derfor er penalet ikke så bredt som jeg ville ha det, men fortsatt stort nok.





Det ble fylt med fler "godsaker" som passer til skolestart. Diddeline-linjal, blyantspisser med oppsamler for store og små blyanter, rosa viskelær, barnesaks, 38 fargeblyanter (viktig med gode valgmuligheter) og en vanlig blyant. Så da håper jeg at jeg har tenkt på alt, og at lille tøtta er klar for skolestart!



Noen dager senere var den en ny 6 årsdag, og siden jeg hadde penalet friskt i minne lagde jeg like gjerne et til. Gutten som hadde bursdag er svært glad i oransje, og nylig har også gult blitt populært. Her satset jeg også på et motiv som forhåpentligvis ville være populært noen år fremover :)




Her måtte jeg også improvisere litt fordi jeg ikke hadde nok av det sorte stjernestoffet. Derfor er dette penalet like bredt som planen var, men det er ikke like langt. Det er uansett langt nok til de lengste typer blyanter :)


Jeg får raskt "dilla" på å lage noe, så jeg er klar for å lage flere slike penal eller mapper så fort som mulig :) Jeg er også svært fornøyd med at jeg begynner og få god erfaring med å applikere på symaskinen, så jeg blir raskere for hvert eneste prosjekt.


God håndarbeidsuke videre!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar