Translate

onsdag 2. april 2014

Mobiltelfonetui

Da var det på tide å dele noen syprosjekt igjen :) Etter å ha laget et mobiletui i januar fikk jeg litt dilla og lagde 4 stykk samtidig. Å så lagde jeg et til denne helgen. Har fortsatt bestilling på 2 stykk, men må lage de litt innimellom andre prosjekter som jeg har lovd bort.

Mobiletui var veldig raske og veldig enkle å lage, og det er alltid morsomt å lage noe som er raskt og enkelt. Jeg er jo spesielt glad i lage ting som er praktiske og pene i tillegg, så det er jo en bonus. En annen fordel er at man trenger lite stoff til slike små prosjekter og kan grave dypt i stoffbunken etter de små restene.  Det eneste problemet med mobiletui er at alle har ulike telefoner, og det er ingen standard størrelse. Med de fire jeg lagde i januar hadde jeg ingen bestemte personer i tankene, så da lagde jeg bare det som var i oppskriften jeg fant og så tok jeg de med på jobb. Der la jeg dem på pauserommet med en til salgs lapp på. Jeg fikk solgt et etui, men har fortsatt tre igjen. Jeg er ikke så bekymret for at jeg ikke ska bli kvitt dem med tiden :)

Når man får bestillinger på mobiletui kan man spørre om målene på den aktuelle mobiltelefonen å lage et som passer perfekt. Det største problemet oppstår hvis man skal gi et etui i gave. Det fant jeg ut denne helgen. Skulle lage et i gave til en tenåring og fikk info fra moren hvordan telefon han hadde, men det jeg ikke viste var at han allerede hadde en mappe rundt med plass til kort ol. Så da var det bare å ta etuiet tilbake til sy-rommet og korrigere det :) Så lenge det er et lite prosjekt er dette alltids en mulighet. Etter korrigeringen var jeg fornøyd, da etuiet passet perfekt!

Så her kommer bilder...



Siden dette etuiet var til en gutt byttet jeg ut løkken man kan ha rundt håndleddet med en type nøkkelring man evt. kan feste i beltespennen når etuiet ligger i lommen.



Denne uken satser jeg på å bli ferdig med et veggoppheng for strikkepinner og slikt. Så har jeg to mobiletui til på listen og et strikkpinneetui. Å når bestillingslisten er tom skal jeg eksperimentere med en ny oppskriftside som har ligget og brygget i hodet mitt en stund.


God håndarbeidsuke videre!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar