Translate

onsdag 29. mai 2013

Toalettmappe.

Da har jeg laget meg toalettmappe :) Laget den etter samme prinsipp som pennalet jeg lagde for noen måneder siden og i samme stoff som strandbagen og clutch vesken.

Jeg ble superfornøyd med resultatet. Kanskje jeg legger ut en how-to guide ved neste mappe, da jeg endelig har skjønt hvordan jeg skal endre målene på mappen. Det finnes nemlig flere oppskrifter på nettet på samme toalettmappe, men ingen jeg har funnet forklarer hvordan jeg kan endre på størrelsen på mappen. Hvis jeg vil ha en toalettmappe som er 25 cm lang og 10 cm høy, hvor stor skal da delene jeg klipper til i starten være? Jeg har endelig skjønt hvilke mål som definerer den endelige størrelsen. For alle erfarne syersker er dette sikkert svært enkelt å tenke seg til, men jeg har prøvd og feilet en del :)

Å i tillegg må jeg si at å sy med PVC er et herk! Alt flyter rundt og når jeg fester med nåler er det så tykt at stoffene bølger seg for mye, så resultatet blir ikke ordentlig beint. Men etter en del opp-rekking er jeg endelig i mål, så her er resultatet:



På bildene ser denne veldig stor ut, noe den også er ;) Det endelig resultatet ble 28 cm lang, 10 cm høy og 13 cm bred. Da er det flust med plass til alt jeg liker å få plass til i en toalettmappe med kanskje litt plass til overs...


Hva er neste prosjekt da? Nå er jeg ferdig med ting til meg selv for ei stund og hiver meg over gave og bestillingslisten igjen. Har blant annet ei pengbok i bestilling og to gaver som må være ferdig før midten av Juni. Den ene gaven skal også være en oppskrift fra mitt eget hode som først må skrives ned slik at jeg ikke ender med å sy ting på i feil rekkefølge... Oppdateringer kommer etter hvert :)

God håndarbeidsuke videre!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar