Translate

tirsdag 6. august 2013

Møbelsnekkring og strikkepinneetui

Da ble jeg ferdig med det nye etuiet og det ble skikkelig "knæsj" :) Det limegrønne stoffet jeg hadde liggende hadde ikke spesielt mye mønster, så jeg har freestylet. Det ble ikke like rette streker over alt, men godt nok, synes jeg :)




I tillegg til sying har jeg prøvd meg litt på møbelsnekkring i det siste :)
Vi hadde et hjørne-vitrineskap på hytta, men plutselig ingen hjørner der det passet lenger. I tillegg var skapet litt for stort, så jeg kunne trengt et mindre ett. Jeg lette først på finn og brukthandler, men fant ikke det jeg var ute etter, så da ble løsningen og modifisere det skapet jeg allerede hadde. Så da var det frem med stikksaga og målebåndet, og her er resultatet..

Jeg har ingen bilder av skapet før jeg gjorde noe med det, men jeg har ikke gjort noe med fronten. Jeg har kuttet av store deler av spissen bak skapet og laget en ny bakside.


Den virkelige møbelsnekkringen kom når jeg fant ut at ingen solgte den størrelse bokhylle jeg var ute etter til hytta. Så da var det bare å lage en selv da. Alt er gjort veldig enkelt, men noen små morsome detaljer :) Hyllen er laget av 6 hobbyplater i to størrelser, en pakke skruer, fire "rosetter" til å ha som pynt. Til slutt malte jeg hyllen i samme brunfarge som jeg har brukt til listverk på hytten.



Nå er det snart tid for ferie og da blir det faktisk noen flere møbelprosjekter til hytta :)


God håndarbeidsuke videre!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar